SP-campagne en huisstijl genomineerd voor Rotterdam Designprijs
Vanmiddag werd in museum Boijmans van Beuningen in Rotterdam door juryvoorzitter Bas Heine bekend gemaakt dat de nieuwe huisstijl en campagne van de SP genomineerd zijn voor de belangrijke Rotterdam Designprijs. Ontwerpburo Thonik uit Amsterdam, verantwoordelijk voor deze huisstijl en campagne, is een van de veertien genomineerden van de ruim tweehonderd inzendingen. Eind juni beslist een internationale jury aan wie deze tweejaarlijkse prijs uiteindelijk zal worden toegekend. Bas Heine, die samen met zijn andere juryleden een selectie moest maken uit de tweehonderd inzendingen, prees vooral de ontwerphouding van Thonik.
Juryvoorzitter Bas Heine licht de keuze toe.
Ook werd vanmiddag de tentoonstelling in museum Boijmans van Beuningen geopend met het werk van alle genomineerden. De SP is daarom de komende twee maanden ook in het museum te vinden. Tijdens de opening, die door vele honderden mensen uit de wereld van ontwerpers en cultuur werd bezocht, waren ook SP-Tweede kamerlid Agnes Kant en SP-partijsecretaris Hans van Heijningen te gast.
Prominent aanwezig op was ook de befaamde SP-SoepExpres die de aanwezigen voorzag van SP-tomatensoep. De SoepExpres blijft samen met een van de SP-bussen de komende maanden te bewonderen op het binnenplein van het museum.